DOLAR

46,4677$% 0.04

EURO

53,2962% -0.02

STERLİN

61,5749£% 0.1

GRAM ALTIN

6.287,86%1,33

ONS

4.212,38%1,37

BİST100

14.807,09%0,49

Tekirdağ AÇIK 25°
  • Adana
  • Adıyaman
  • Afyonkarahisar
  • Ağrı
  • Amasya
  • Ankara
  • Antalya
  • Artvin
  • Aydın
  • Balıkesir
  • Bilecik
  • Bingöl
  • Bitlis
  • Bolu
  • Burdur
  • Bursa
  • Çanakkale
  • Çankırı
  • Çorum
  • Denizli
  • Diyarbakır
  • Edirne
  • Elazığ
  • Erzincan
  • Erzurum
  • Eskişehir
  • Gaziantep
  • Giresun
  • Gümüşhane
  • Hakkâri
  • Hatay
  • Isparta
  • Mersin
  • istanbul
  • izmir
  • Kars
  • Kastamonu
  • Kayseri
  • Kırklareli
  • Kırşehir
  • Kocaeli
  • Konya
  • Kütahya
  • Malatya
  • Manisa
  • Kahramanmaraş
  • Mardin
  • Muğla
  • Muş
  • Nevşehir
  • Niğde
  • Ordu
  • Rize
  • Sakarya
  • Samsun
  • Siirt
  • Sinop
  • Sivas
  • Tekirdağ
  • Tokat
  • Trabzon
  • Tunceli
  • Şanlıurfa
  • Uşak
  • Van
  • Yozgat
  • Zonguldak
  • Aksaray
  • Bayburt
  • Karaman
  • Kırıkkale
  • Batman
  • Şırnak
  • Bartın
  • Ardahan
  • Iğdır
  • Yalova
  • Karabük
  • Kilis
  • Osmaniye
  • Düzce
a
ff
ff
Güncellenme - 22 Haziran 2026 10:57
Yayınlanma - 22 Haziran 2026 10:57

MADIMAK KATLİAMI’NIN 33. YILINDA ADALET ÇAĞRISI

Windows Firewall

Pir Sultan Abdal Kültür Derneği Çerkezköy Şubesi tarafından Madımak Katliamı’nın 33. yılı dolayısıyla Çerkezköy Belediye Meydanı’nda anma etkinliği düzenlendi. Etkinlikte katliamda yaşamını yitirenler anılırken, adalet ve yüzleşme çağrısı yapıldı.

Anma programında konuşan Pir Sultan Abdal Kültür Derneği Çerkezköy Şube Başkanı Gönül Dündar, Türkiye’nin birçok kentinde ve yurt dışında eş zamanlı anma etkinlikleri gerçekleştirildiğini belirterek, Madımak Katliamı’nın üzerinden 33 yıl geçmesine rağmen adalet arayışlarının sürdüğünü ifade etti.

Dündar, “Bizler bugün buraya sadece 33 yıl önce yitirdiğimiz canlarımızı anmaya gelmedik. Bugün buraya hesap sormaya, yüzleşmeye ve bu toprakların kötü talihini değiştirmek için omuz omuza vermeye geldik. Gerici, ırkçı, tekçi, inkârcı ve katliamcı zihniyetin utancını halkımızın huzurunda bir kez daha hatırlatmaya geldik. Yüreğimizde 33 yıldır sönmeyen o kor ateşi haykırmak için buradayız” dedi. 33 yıldır adalet mücadelesi verdiklerini belirten Dündar, katliamda yaşamını yitirenlerin ailelerinden birçok kişinin adaletin sağlandığını göremeden hayatını kaybettiğini ifade ederek, ailelerin mücadele mirasını sahiplenmeye devam edeceklerini söyledi.

Madımak Oteli’nin ‘Utanç Müzesi’ne dönüştürülmesi taleplerini yineleyen Dündar, “Canlarımızın katledildiği o karanlık mekân derhal, amasız ve fakatsız Utanç Müzesi yapılmalıdır. Hafızayı silmek isteyenlere ve katliamı unutturmaya çalışanlara karşı bu talebimizden vazgeçmeyeceğiz” diye konuştu. Geçmişte yaşanan olaylarla yüzleşilmeden ülkede demokrasi ve toplumsal barışın sağlanamayacağını savunan Dündar, bugün yaşanan birçok toplumsal sorunun temelinde geçmiş katliamlarla hesaplaşılmamasının yattığını öne sürdü.

Konuşmasında birlik ve dayanışma çağrısında da bulunan Dündar, Madımak’ta yaşamını yitirenlerin anılarını yaşatmaya devam edeceklerini belirterek, “33 yıldır süren adalet kavgamızı büyüterek sürdüreceğiz. Eşitlik, özgürlük ve adalet taleplerimizi dile getirmeye devam edeceğiz. Unutmadık, unutmayacağız, unutturmayacağız” ifadelerini kullandı. Basın açıklamasının ardından etkinliğe katılanlar tarafından matem tutuldu.

O-uz-Gayrimenkul-internet
0 0 0 0 0 0
YORUMLAR

s

En az 10 karakter gerekli

Sıradaki haber:

KIZILPINAR, MOR RENKLERE BÜRÜNDÜ

HIZLI YORUM YAP

0 0 0 0 0 0

Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz. chicago-heating-repair.com bonus verabetgiris.co verabettgiris.com