KAPAKLI’DA “ÖZEL KALPLERDEN DOĞAYA MESAJ” SERGİSİ AÇILDI
Kapaklı’da, “Yeşil Vatan – Benim Okulum Geleceğe Çare” Projesi ile 10-16 Mayıs Engelliler Haftası kapsamında Kapaklı Rehberlik ve Araştırma Merkezi tarafından düzenlenen “Özel Kalplerden Doğaya Mesaj” Resim Sergisi, yoğun katılımla gerçekleştirildi.
Kapaklı’da özel gereksinimli öğrencilerin çevre bilinci ve geri dönüşüm konularındaki farkındalıklarını sanatla buluşturduğu sergide, ilçedeki 8 farklı okulun özel eğitim sınıflarında öğrenim gören öğrenciler tarafından hazırlanan “Atıkları Ayır, Doğayı Koru: Sıfır Atık” temalı resim çalışmaları sergilendi. Sergide ayrıca öğrencilerin eserleri hazırlama süreçlerine ait fotoğraflar da ziyaretçilerin beğenisine sunuldu.
KATILIM BELGESİ TAKDİM EDİLDİ
Programa Kapaklı Belediye Başkanı Mustafa Çetin, İlçe Milli Eğitim Müdürü Halil Vardı, protokol üyeleri, veliler ve öğrenciler katıldı. Etkinlikte serginin açılış kurdelesi protokol üyeleri tarafından kesildi. Programın sunumunu Kapaklı Rehberlik ve Araştırma Merkezi Rehberlik ve Psikolojik Danışma Hizmetleri Bölüm Başkanı Eda Zenginal gerçekleştirdi. Kapaklı Rehberlik ve Araştırma Merkezi Müdürü Çağlar Sert yaptığı konuşmada, özel gereksinimli bireylerin toplumsal yaşama aktif katılımının önemine dikkat çekerek, öğrencilerin çevre bilinci ve sürdürülebilir yaşam konularındaki farkındalıklarını sanat yoluyla ifade etmelerinin son derece değerli olduğunu ifade etti. Katılımcılar, öğrencilerin çevre duyarlılığı, geri dönüşüm farkındalığı ve sürdürülebilir yaşama ilişkin duygu ve düşüncelerini yansıttıkları eserleri ilgiyle inceledi. Sergide yalnızca ortaya çıkan ürünler değil, öğrencilerin üretim süreçleri ve emekleri de ziyaretçilerle paylaşıldı. Program sonunda sergiye katkı sunan öğrencilere katılım belgeleri takdim edilirken, öğretmenler ve öğrenciler protokol üyeleri tarafından tebrik edildi. Etkinlikte, özel gereksinimli bireylerin toplumsal yaşama aktif katılımı ile çevre duyarlılığı ve kapsayıcı eğitim anlayışının önemi bir kez daha vurgulandı.