KIZILPINAR’DA ÖRNEK SU TASARRUFU PROJESİ

Çerkezköy Kızılpınar Mahallesi’nde yaşayan Aydın Burak, arıtma cihazlarından boşa akan suları değerlendirerek hem gündelik kullanımda hem de sulama ihtiyacında kullanılabilecek çevreci bir proje geliştirdi. Burak’ın hayata geçirdiği sistem sayesinde, arıtma suyundan dışarı akarak israf olan sular depolanarak yeniden kullanıma kazandırılıyor.

Burak’ın ilk etapta oturduğu apartmanda uygulamaya başladığı projede, arıtma cihazlarına bağlı olarak çalışan su deposu oluşturuldu. Bu depolarda biriken arıtılmış sular, özellikle bahçe ve bitki sulamasında kullanılarak ciddi bir su tasarrufu sağlıyor. Geliştirdiği proje hakkında konuşan Aydın Burak, “Bu sistemle birlikte 5 tane arıtma suyu depomuza bağlanmış durumda. Arıtılmış sudan dolayı çöpe gidecek olan suyu daha tasarruflu kullanarak sulama yapabiliyoruz. Böylece hem su israfının önüne geçiyoruz hem de elimizdeki kaynakları daha verimli değerlendiriyoruz” dedi. Tekirdağ’ın su konusunda dikkatli olması gerektiğine vurgu yapan Burak, “Tekirdağ olarak suya ihtiyacımız var. Elimizdeki suları daha verimli kullanmamız gerekiyor. Bu proje Çerkezköy’den başlayarak tüm Tekirdağ’a yayılmalı” ifadelerini kullandı. Çevreye duyarlı yaklaşımıyla dikkat çeken proje, sürdürülebilir su kullanımı açısından örnek bir çalışma olarak gösteriliyor.